översikt

Denna sida ger full insyn i hur dina data behandlas av Danish Care Technology. Om det finns några frågor är du mycket välkommen att kontakta oss.

1: Grundläggande principer för datahantering

2: Säkerhetsåtgärder för att undvika dataöverträdelser

3: Syftet med datahanteringen

4: Vem har tillgång till informationen

5: Vem delas informationen med

6: Dina rättigheter

7: Cookies

8: Kontakta Danish Care Technology angående personuppgifter

9: Ägarinformation

1: Grundläggande principer för datahantering

Då vi erbjuder medicinska hjälpmedel har vi ett särskilt ansvar för att se till att dina personuppgifter behandlas korrekt. Här hittar du snabbt en översikt över hur vi hanterar sådan data.

  • Vi har en transparent datahantering: Du kan läsa allt om vår hantering av data på denna sida. Vi informerar dig också om dina rättigheter.

  • Vi samlar bara in och hanterar nödvändig information: Vi samlar bara in data som behövs för att lösa en given uppgift. Vi samlar inte in och lagrar onödiga data.

  • Vi begränsar datahanteringen till berörda personer: Till exempel är det bara anställda som ansvarar för försäljning, frakt och konton som har tillgång till fakturainformation.

  • Vi tar bort personuppgifter när de inte längre behövs: Vi sätter tidsfrister för radering av all personlig information som vi samlar in.

  • Vi vidarebefordrar aldrig personuppgifter till andra aktörer utan ditt samtycke.

2: Säkerhetsåtgärder för att undvika dataöverträdelser

Vi följer Datainspektionens riktlinjer. Det betyder:

  • Tillgång till personuppgifter är begränsad till personer som har behov av informationen.

  • Anställda som hanterar personuppgifter får instruktion och årlig utbildning i hur de ska hantera och skydda informationen.

  • Alla företagets datorer som rutinmässigt hanterar personuppgifter har uppdaterad brandvägg och viruskontroll installerad. Åtkomstkoder för datorer och IT-system med personuppgifter används alltid. Personlig information på papper lagras i ett låst skåp.

  • Produkter som är för service och reparation i Danish Care Technologys lokaler är alltid inlåsta när det inte finns någon ansvarig anställd närvarande.

  • Om det sker en datasäkerhetsöverträdelse som kan äventyra dina personuppgifter, kommer du att meddelas inom 72 timmar efter att överträdelsen har upptäckts.

3: Syftet med datahanteringen

Danish Care Technology hanterar personuppgifter för att utföra följande uppgifter:

1: Försäljning, administration, reparation, leverans av tjänster och produkter samt ekonomihantering.

Personlig information från kunder samlas in för att bedriva försäljning, administration, reparation, leverans av tjänster och produkter, redovisning och liknande normala affärsrelaterade aktiviteter. Dessutom lagras personuppgifter för att uppfylla Danish Care Technologys skyldigheter enligt bokföringslagen.

Dessa personuppgifter är: Namn, adress, telefonnummer, e-post, eventuellt. kommentarer angående kontaktinformation, datum, kundnummer, PBS-avtal, betalningsinformation etc.

Som utgångspunkt finns det ingen tidsfrist för att ta bort dessa data. Vi påpekar att Danish Care Technology inte kan ta bort fakturor och liknande redovisningsmaterial innan det har gått fem år från inköpsdatumet. Detta görs för bokföringslagen

2: Rådgivning om danska Care Technologys produkter:

Danish Care Technology ApS kan ge råd om våra produkter, men det måste betonas att våra råd aldrig kan ersätta en medicinsk bedömning. Våra anställda har tystnadsplikt.

Danish Care Technology informerar kunder och personer som är intresserade av våra produkter, både via e-post, formulär och telefon. Under kontakten delges personuppgifter (namn, e-post och telefonnummer) för att ha korrespondens. Dessutom är det naturligt att känsliga personuppgifter om hälsa och hälsostatus anges under kontakten. Detta kan vara nödvändigt för att ge rätt information.

Danish Care Technology spelar aldrig in eller sparar telefonsamtal. För frågor via e-post informeras du om företagets policy för dataskydd och individens rättigheter genom en länk till www.danishcare.dk/dataskydd. Mejl om rådgivning raderas inom 2 år efter korrespondensen.

Om du använder ett kontaktformulär får du information om Danish Care Technology policy för dataskydd. Dessutom är det möjligt att ge samtycke till databehandling av känslig information. Förfrågningar via formulär tas bort 2 år efter korrespondensen har avslutats.

Om kontakten slutar med ett köp behandlas personuppgifter som under 1: Försäljning, administration, reparation, leverans av tjänster och produkter och ekonomihantering. Delar av korrespondensen som kan ge inköpsförhållanden, bifogas fakturan och sparas på samma villkor som fakturan.

För internationella personer som söker information kan Danish Care Technology vidarebefordra personuppgifter till närmaste nationella återförsäljare av vår produkt i det landet. Detta sker bara efter samtycke.

3: HR aktiviteter - jobbansökningar

Sökande, både inbjudna och spontana, som vill ansöka om anställning på Danish Care Technology skickar personuppgifter tillsammans med sin ansökan. Danish Care Technology hanterar denna information i syfte att kunna utvärdera kandidater till lediga platser. Detta kan vara namn, adress, telefonnummer, e-post, CV. och så vidare.

Om du skickar in en ansökan anser Danish Care Technology det som ett avtal att vi måste behandla de uppgifter du skickar till oss under en period. När det gäller en annonserad position kommer informationen hanteras av rekryteringsbyrå. Spontana ansökning behandlas endast av vår VD.

Informationen raderas senast tre veckor efter det att den nyanställda börjar sin tjänst. Om en byrå eller liknande används för rekrytering används deras tidsfrister. Oönskade ansökningar raderas inom tre år.

4: Vem har tillgång till informationen

Danish Care Technology-anställda har bara tillgång till personuppgifter om de har ett syfte. Specifikt innebär detta att informationen används inom den anställdes ansvarsområde. I ett litet företag, som Danish Care Technology har en anställd ofta flera ansvarsområden.

Anställda med dessa ansvarsområden har tillgång till personlig information inom följande kategorier:

1: Försäljning, administration, reparation, leverans av tjänster och produkter och ekonomihantering

Anställda med uppgiftsområde inom försäljning, frakt, redovisning, service och reparationer.

2: Information om Danich Care Technologys produkter

Anställda med konsultuppgifter.

3: Allmän personalverksamhet - jobbansökningar

Anställda i ett rekryteringsföretag eller nuvarande VD.

5: Vem delas informationen med

Danish Care Technology använder andra företags tjänster när vi driver vår verksamhet. Detta innebär att personuppgifter lagras, transporteras eller kontrolleras av en tredje part. Dessa kallas databehandlare. Det finns databehandlingsavtal med alla databehandlare. Dataprocessorer som ligger utanför EU är en del av EU-U.S. Privacy Shield Framework.

Vi använder följande databehandlare för vår registrering, rekrytering och rådgivning. Klicka på länken för att se de olika databehandlingsavtalen.

  • E-conomic A / S

  • Surftown (Mailserver och server)

  • Squarespace (CMS/Hemsida)

  • Google (Mail, server, Google Search Console, Google Analytics, Youtube)

6: Dina rättigheter

  • Du har rätt att få information om att personlig information samlas in och behandlas av Danish Care Technology.

  • Du har rätt att regelbundet få inblick i dina uppgifter. Danish Care Technology måste ge svar inom 30 dagar efter din begäran.

  • Du har rätt att korrigera felaktiga uppgifter och begränsa hanteringen.

  • Du har rätt att radera data. Men ej om detta innebär brott mot bokföringslagen eller någon annan liknande lag.

  • Du har rätt att invända om dina personuppgifter behandlas och avslöjas för ett syfte som du inte har godkänt. Du kan alltid återkalla ett samtycke.

  • Du har rätt att få dina uppgifter så att de kan överföras till en annan leverantör eller liknande.

  • Du har rätt att klaga till Dataskyddsmyndigheten om Danish Care Technology inte uppfyller ovanstående. Du kan göra det här: https://www.datatilsynet.dk/borger/klage-to-datatilsynet

7: Cookies

Cookies är små koder som skickas till din webbläsare när du besöker vår webbplats. Cookies har många olika funktioner, men på vår webbplats använder vi cookies för att analysera din webbläsartyp, de nyckelord du använder, ditt beteende på vår webbplats, din IP-adress och information om din datortyp och operativsystem. Din IP-adress är personlig och inkluderar således dataskyddsförordningen

När du öppnar www.danishcare.dk för första gången får du texten "Denna sida använder cookies. Se hur vi bearbetar dina data".

Om du trycker på "OK" ger du samtycke och alla cookies överförs till din webbläsare. Om du inte trycker på "OK" ger du inte samtycke. Alla cookies som kan spåra dig kommer att blockeras, men tekniska cookies kommer fortfarande att överföras till vår webbplats.

Du kan överföra cookies från

Google:

Danishcare.dk använder Google Search Console för att avgöra vilka nyckelord som har lett våra besökare till webbplatsen

Youtube:

Danishcare.dk använder inbäddade YouTube-videor. Youtube använder cookies för att organisera annonser för besökaren. Detta görs både av youtube och av googles doubleclick.net.

Squarespace:

Squarespace använder cookies för att sammanställa statistik för webbplatsbesök.

De olika kakorna lagras under olika tidsperioder innan de tas bort automatiskt. Allt mellan 2 dagar till 2 år. Du kan se de olika lagringstiderna för cookies i din webbläsare.

8: Kontakta Danish Care Technology angående personuppgifter

Vänligen kontakta Steen Eriksen på se@danishcare.dk


9: Ägarinformation

Denna webbplats ägs av:

Danish Care Technology ApS

Energivej 3, 4180 Sorø

CVR; 30076796

Telefon: 58500565